Remion Oy panostaa vahvasti työntekijöidensä hyvinvointiin ja jaksamiseen. Kaikki lähtee aktiivisesta kuuntelemisesta: mitä henkilöstö tahtoo ja tarvitsee? Kun lounasetu tuli puheeksi, samalla esiin nousi Eazybreak, josta oli kuultu hyviä kokemuksia.
Remionin HR partner Annukka Turusen mukaan työntekijöiden toiveiden kuuntelu on olennainen osa yrityksen kulttuuria.
– Pyrimme huolehtimaan henkilöstöstä mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Kannustamme esimerkiksi kaikkia hyödyntämään työterveyden palveluita paitsi tarvittaessa myös ennakoiden. Kynnyksen käydä vaikkapa työpsykologin juttusilla pitää olla mahdollisimman matala. Samoin panostamme työergonomiaan ja henkilöstön käytössä on työfysioterapeutti. Meillä on myös mm. erilaisia puuhapäiviä, jolloin teemme yhdessä kaikenlaista mukavaa. Emme kuitenkaan halua tuputtaa, vaan tarjoamme asioita, jotka henkilöstö itse kokee tärkeiksi. Myös lounasetu nousi esiin nimenomaan työntekijöiden puolelta.
Pizzaperjantaista se alkoi
Turunen järjesti keväällä 2018 henkilöstölle ”pizzaperjantain”. Sen takana oli kuitenkin painavampaakin asiaa kuin pizzat. Tarkoitus oli nimittäin syömisen lomassa käydä porukalla läpi mitkä asiat yrityksessä ovat henkilöstön mielestä hyvin ja mitä haluttiin puolestaan muuttaa tai kehittää.
– Yksi esiin nousseista asioista oli lounasetu. Sitä toivottiin ja se koettiin hyväksi myös työnantajan näkövinkkelistä. Säännöllinen ja monipuolinen syöminen on merkittävä tekijä terveyden ja jaksamisen kannalta. Se, että ne ovat kunnossa, on tietysti kaikkien etu. Lounasetu kannustaa myös yhdessä syömiseen, millä on positiivisia vaikutuksia esimerkiksi yhteisöllisyyteen, Turunen toteaa.
Remion päätti kilpailuttaa kolme palveluntarjoajaa. Lähtökohtana oli palvelun mobiilius jo pelkästään siksikin, että yritys toimii itsekin digialalla. Perinteisten lounasseteleiden ja -korttien ei koettu istuvan siihen maailmaan.
Eazybreak, joka oli noussut esiin työntekijöiden taholta jo ”pizzaperjantain” keskusteluissa, voitti kilpailutuksen.
– Eazybreakin palvelu ja helppous vakuuttivat heti. Pohdimme asiaa hyvin tarkkaan ja esitimme paljon kysymyksiä, ja jo siinä vaiheessa heidän asenteensa erottui edukseen. Myös hinnoittelu on tehty selkeäksi ja suoraviivaiseksi, mikä ei läheskään aina ole itsestäänselvää, kertoo Turunen.
Eazybreakilla saa sitä mitä tilaa
Remionilla ollaan erittäin tyytyväisiä Eazybreakiin. Kun kokeilujakso oli päättymässä, henkilöstöltä kysyttiin jatkohalukkuutta. Turunen sanoo, että vaikka porukka osaa olla rakentavalla tavalla kriittistä, päätös jatkamisesta oli yksimielinen.
– Tämä on niin helppo ratkaisu sekä etujen hallinnoijan että käyttäjän kannalta. Myöskään hyvän ja nopean palvelun merkitystä ei voi liikaa korostaa. Olemme esimerkiksi sopineet, että mikäli haluamme verkostoon uusia ravintoloita, voimme soittaa ja esittää toiveet suoraan Eazybreakille. Näin olemme tehneetkin.
Yhteistyön alussa eräs intialainen suosikkiravintolamme ei ollut vielä mukana. Kun kerroimme asiasta, homma korjaantui jo seuraavalla viikolla. Olimme niin otettuja ja iloisia, että pistimme firmamme hupparit päälle ja menimme heti koko porukalla syömään sinne. Ravintoloitsija suorastaan liikuttui tilanteesta. Muutenkin toiveemme otetaan hyvin huomioon ja kaikki asiat ja kysymykset selvitetään välittömästi. Voimme todellakin suositella Eazybreakia kaikille.
Remion Oy on teollisen internetin palveluita tuottava yritys. Se suunnittelee ja toteuttaa teollisen internetin palveluratkaisuja sekä niihin liittyviä sovelluksia tiedon keräämiseen, analysointiin ja esittämiseen. Palvelut ulottuvat IoT-konsultoinnista palvelumuotoiluun, ylläpitoon ja koulutukseen asti. Remionilla on parikymmentä työntekijää ja sen toimisto sijaitsee Tampereella.