1 Yleistä
Asiakkaasi mobiiliseteli siirtyy automaattisesti kauppiastilisi Päivän myyntiin. Voit varmistaa suoraan käyttöliittymästä, että setelin tiedot täsmäävät.
Eazybreak-maksutavan voit vastaanottaa kuten muutkin maksutavat. Mm. lounas- ja sopimuslounasseteleitä hyväksyt maksuna myös iltaisin ja viikonloppuisin.
2 Mobiilisetelin arvo
Asiakkaan esittämän mobiilisetelin arvo ei riitä ostoon
- Veloita erotus muulla maksutavalla.
3 Ei mobiiliseteliä
Asiakas on kassalla, eikä saa mobiiliseteliä matkapuhelimeensa
- Jos asiakkaan Eazybreak-maksussa on virhe, lähettää Eazybreak toimintaohjeet matkapuhelimeen (esim. ei seteleitä käytössä). Häiriö voi olla myös teleoperaattorin verkossa tai käyttäjän matkapuhelimessa.
- Asiakas voi yrittää Eazybreak-maksua uudelleen tai maksaa ostonsa muulla maksutavalla.
- Asiakas voi soittaa Eazybreak-käyttäjätukeen – selvitämme mahdollisen virheen syyn.
4 Mobiiliseteli on kadonnut asiakkaan puhelimesta
Asiakas on kassalla ja väittää mobiilisetelin näkyneen matkapuhelimessaan, mutta nyt se on kadonnut näkyvistä
- Asiakkaan maksusta kuittina saama mobiiliseteli on tarkoituksella poistettu näkyvistä, koska se on vanhentunut.
- Asiakas on tehnyt maksun yli 15 minuuttia sitten, eikä maksua tarvitse enää hyväksyä.
- Itse maksua ei automaattisesti peruuteta, vaikka mobiiliseteli vanhenee.
- Vanhentuneet maksut pitää erikseen peruuttaa olemalla yhteydessä Eazybreakin asiakastukeen. Lisäksi sinä voit peruuttaa maksun Päivän tapahtumat-sivun Peruuta myyntitapahtuma-toiminnolla.
- Maksun peruuttamisen jälkeen asiakas voi tehdä matkapuhelimellaan uuden maksun.
5 Mobiilisetelissä näkyvä kellonaika on jo mennyt
Asiakkaan näyttämän mobiilisetelin voimassaolon päättymisaika on jo mennyt ohitse
- Asiakkaan maksusta kuittina saama mobiiliseteli on vanhentunut, koska asiakas on tehnyt maksun yli 15 minuuttia sitten.
- Maksua ei tarvitse enää hyväksyä.
- Itse maksua ei automaattisesti peruuteta, vaikka mobiiliseteli vanhenee.
- Vanhentuneet maksut pitää erikseen peruuttaa olemalla yhteydessä Eazybreakin asiakastukeen. Lisäksi sinä voit peruuttaa maksun Päivän tapahtumat-sivun Peruuta myyntitapahtuma-toiminnolla.
- Maksun peruuttamisen jälkeen asiakas voi tehdä matkapuhelimellaan uuden maksun.
- Voit halutessasi hyväksyä vanhentuneen mobiilisetelin maksuna kuluvan päivän loppuun asti (Huom: ei mahdollista jos käytössä on kassaintegraatio)
- Asiakas voi aina näyttää matkapuhelimeltaan vanhentuneen maksun vahvistukseen tarvittavat tiedot lukuun ottamatta setelikoodia.
- Tarkista asiakkaan näyttämät tiedot Eazybreak-tilisi Päivän tapahtumat -raportilta.
- Muistathan, että voit aina pyytää asiakkaalta henkilöllisyystodistuksen.
6 Tekniset virheet
Mikäli palvelussa on laajempi häiriö (tekninen virhe palvelussa tai teleoperaattorin verkossa)
- Pyydä maksua muulla maksutavalla.
- Voit halutessasi luovuttaa tuotteen tai palvelun asiakkaalle ja kirjata tiedot itse Eazybreak-käyttäjätilisi myyntitapahtumaksi. Pyydä asiakkaan puhelunnumero, nimi, yritys ja setelin arvo.
- Käyttäjätilisi Päivän myynti -sivun Lisää myyntitapahtuma -toiminnolla voit tallentaa tiedot sähköiselle lomakkeelle.
- Tarkista aina asiakkaan henkilöllisyys ja yhteystiedot, jos luovutat tuotteen ilman seteliä.
- Eazybreak ei vastaa tilanteista, jossa myyntiä ei voida lisätä jälkikäteen palveluun.
7 Päiväkoodi
Asiakkaasi esittämän mobiilisetelin päiväkoodi ei ole sama, kun päiväkoodilistassasi
- Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
- Varmista, että käytössäsi on oikea päiväkoodilista – se on kuukausi ja toimipaikkakohtainen.
- Varmista, täsmäävätkö muut setelin tiedot (päivämäärä, toimipaikkasi nimi tai yrityksen sopimustunniste).
- Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.
- Pyydä maksu muulla maksutavalla, jos ongelma ei ratkea.
8 Setelin järjestysnumero
Asiakkaasi esittämän mobiilisetelin järjestysnumero on jo käytetty
- Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
- Tarkista, vastaako jo vastaanottamiesi seteleiden lukumäärä kassavientien lukumäärää – onko mahdollista, että aikaisemmin vastaanotettu seteli on erehdyksessä kuitattu väärin?
- Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.
- Pyydä maksua muulla maksutavalla, jos ongelma ei ratkea.
9 Päivän myynti
Eazybreak-tilisi Päivän myynti ei täsmää kassasi Eazybreak-tapahtumiin
- Vertaa Eazybreak-kassatapahtumia päivittäin käyttäjätilisi Eazybreak-myyntiin.
- Jos Eazybreak-myynti on kassavientejä enemmän, on asiakkaasi jättänyt setelin käyttämättä. Käyttämätön seteli voidaan perua tilauspäivän aikana, myös käyttäjätukemme toimesta. Tilitämme setelin sinulle, mikäli seteliä ei ole peruutettu.
- Jos Eazybreak-myynti on kassavientejä vähemmän, varmista, ettei kassan Eazybreak-myyntiin ole erehdyksessä viety sinne kuulumatonta myyntiä. Muussa tapauksessa, ole yhteydessä käyttäjätukeemme.
10 Kassa-integraatio
Kauppiaille, joilla on asennettu kassajärjestelmän Eazybreak-integraatio
- Katso oman kassatoimittajasi ohjeet maksutavan vastaanottamisesta ja ole tarvittaessa yhteydessä heihin.
- Kassan virheilmoitus voi johtua mm. näppäilyvirheestä, seteli on jo viety kassajärjestelmään tai vanhentuneesta setelistä.
- Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
- Tarkista, löytyykö myynti Eazybreak-tililtä.
- Tarkista, vastaako jo vastaanottamisesi seteleiden lukumäärä kassavientien lukumäärää – onko mahdollista, että aikaisemmin vastaanotettu seteli on erehdyksessä kuitattu väärin.
- Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.
11 Henkilöllisyys
Henkilöllisyyden tarkistaminen ja setelitiedot
Kirjaa mobiilisetelin tiedot ylös ja tarkista asiakkaan henkilöllisyys ja yhteystiedot aina
- jos mobiilisetelin tiedot eivät vastaa Eazybreak ohjeissa ilmoitettuja tietoja.
- jos osto on 50 euroa tai enemmän.
- jos epäilet maksuvälinerikosta.
12 Setelin animaatio
IOS ja Android-puhelimissa mobiilisetelissä on sykkivä Eazybreak logo. Animaatiosta varmistat, ettei mobiiliseteli ole kuvankaappaus.