Kauppiaan ohjeet ongelmatilanteisiin

1 Yleistä

Asiakkaasi mobiiliseteli siirtyy automaattisesti kauppiastilisi Päivän myyntiin. Voit varmistaa suoraan käyttöliittymästä, että setelin tiedot täsmäävät.

Eazybreak-maksutavan voit vastaanottaa kuten muutkin maksutavat. Mm. lounas- ja sopimuslounasseteleitä hyväksyt maksuna myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Mobiilisetelin arvo

Asiakkaan esittämän mobiilisetelin arvo ei riitä ostoon

  • Veloita erotus muulla maksutavalla.

3 Ei mobiiliseteliä

Asiakas on kassalla, eikä saa mobiiliseteliä matkapuhelimeensa

  • Jos asiakkaan Eazybreak-maksussa on virhe, lähettää Eazybreak toimintaohjeet matkapuhelimeen (esim. ei seteleitä käytössä). Häiriö voi olla myös teleoperaattorin verkossa tai käyttäjän matkapuhelimessa.
  • Asiakas voi yrittää Eazybreak-maksua uudelleen tai maksaa ostonsa muulla maksutavalla.
  • Asiakas voi soittaa Eazybreak-käyttäjätukeen – selvitämme mahdollisen virheen syyn.

4 Mobiiliseteli on kadonnut asiakkaan puhelimesta

Asiakas on kassalla ja väittää mobiilisetelin näkyneen matkapuhelimessaan, mutta nyt se on kadonnut näkyvistä

  • Asiakkaan maksusta kuittina saama mobiiliseteli on tarkoituksella poistettu näkyvistä, koska se on vanhentunut.
  • Asiakas on tehnyt maksun yli 15 minuuttia sitten, eikä maksua tarvitse enää hyväksyä.
  • Itse maksua ei automaattisesti peruuteta, vaikka mobiiliseteli vanhenee.
    • Vanhentuneet maksut pitää erikseen peruuttaa olemalla yhteydessä Eazybreakin asiakastukeen. Lisäksi sinä voit peruuttaa maksun Päivän tapahtumat-sivun Peruuta myyntitapahtuma-toiminnolla.
    • Maksun peruuttamisen jälkeen asiakas voi tehdä matkapuhelimellaan uuden maksun.

5 Mobiilisetelissä näkyvä kellonaika on jo mennyt

Asiakkaan näyttämän mobiilisetelin voimassaolon päättymisaika on jo mennyt ohitse

  • Asiakkaan maksusta kuittina saama mobiiliseteli on vanhentunut, koska asiakas on tehnyt maksun yli 15 minuuttia sitten.
  • Maksua ei tarvitse enää hyväksyä.
  • Itse maksua ei automaattisesti peruuteta, vaikka mobiiliseteli vanhenee.
    • Vanhentuneet maksut pitää erikseen peruuttaa olemalla yhteydessä Eazybreakin asiakastukeen. Lisäksi sinä voit peruuttaa maksun Päivän tapahtumat-sivun Peruuta myyntitapahtuma-toiminnolla.
    • Maksun peruuttamisen jälkeen asiakas voi tehdä matkapuhelimellaan uuden maksun.
  • Voit halutessasi hyväksyä vanhentuneen mobiilisetelin maksuna kuluvan päivän loppuun asti (Huom: ei mahdollista jos käytössä on kassaintegraatio)
    • Asiakas voi aina näyttää matkapuhelimeltaan vanhentuneen maksun vahvistukseen tarvittavat tiedot lukuun ottamatta setelikoodia.
    • Tarkista asiakkaan näyttämät tiedot Eazybreak-tilisi Päivän tapahtumat -raportilta.
    • Muistathan, että voit aina pyytää asiakkaalta henkilöllisyystodistuksen.

6 Tekniset virheet

Mikäli palvelussa on laajempi häiriö (tekninen virhe palvelussa tai teleoperaattorin verkossa)

  • Pyydä maksua muulla maksutavalla.
  • Voit halutessasi luovuttaa tuotteen tai palvelun asiakkaalle ja kirjata tiedot itse Eazybreak-käyttäjätilisi myyntitapahtumaksi. Pyydä asiakkaan puhelunnumero, nimi, yritys ja setelin arvo.
  • Käyttäjätilisi Päivän myynti -sivun Lisää myyntitapahtuma -toiminnolla voit tallentaa tiedot sähköiselle lomakkeelle.
  • Tarkista aina asiakkaan henkilöllisyys ja yhteystiedot, jos luovutat tuotteen ilman seteliä.
  • Eazybreak ei vastaa tilanteista, jossa myyntiä ei voida lisätä jälkikäteen palveluun.

7 Päiväkoodi

Asiakkaasi esittämän mobiilisetelin päiväkoodi ei ole sama, kun päiväkoodilistassasi

  • Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
  • Varmista, että käytössäsi on oikea päiväkoodilista – se on kuukausi ja toimipaikkakohtainen.
  • Varmista, täsmäävätkö muut setelin tiedot (päivämäärä, toimipaikkasi nimi tai yrityksen sopimustunniste).
  • Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.
  • Pyydä maksu muulla maksutavalla, jos ongelma ei ratkea.

8 Setelin järjestysnumero

Asiakkaasi esittämän mobiilisetelin järjestysnumero on jo käytetty

  • Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
  • Tarkista, vastaako jo vastaanottamiesi seteleiden lukumäärä kassavientien lukumäärää – onko mahdollista, että aikaisemmin vastaanotettu seteli on erehdyksessä kuitattu väärin?
  • Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.
  • Pyydä maksua muulla maksutavalla, jos ongelma ei ratkea.

9 Päivän myynti

Eazybreak-tilisi Päivän myynti ei täsmää kassasi Eazybreak-tapahtumiin

  • Vertaa Eazybreak-kassatapahtumia päivittäin käyttäjätilisi Eazybreak-myyntiin.
  • Jos Eazybreak-myynti on kassavientejä enemmän, on asiakkaasi jättänyt setelin käyttämättä. Käyttämätön seteli voidaan perua tilauspäivän aikana, myös käyttäjätukemme toimesta. Tilitämme setelin sinulle, mikäli seteliä ei ole peruutettu.
  • Jos Eazybreak-myynti on kassavientejä vähemmän, varmista, ettei kassan Eazybreak-myyntiin ole erehdyksessä viety sinne kuulumatonta myyntiä. Muussa tapauksessa, ole yhteydessä käyttäjätukeemme.

10 Kassa-integraatio

Kauppiaille, joilla on asennettu kassajärjestelmän Eazybreak-integraatio

  • Katso oman kassatoimittajasi ohjeet maksutavan vastaanottamisesta ja ole tarvittaessa yhteydessä heihin.
  • Kassan virheilmoitus voi johtua mm. näppäilyvirheestä, seteli on jo viety kassajärjestelmään tai vanhentuneesta setelistä.
  • Seteliä ei voida hyväksyä maksuvälineenä.
  • Tarkista, löytyykö myynti Eazybreak-tililtä.
  • Tarkista, vastaako jo vastaanottamisesi seteleiden lukumäärä kassavientien lukumäärää – onko mahdollista, että aikaisemmin vastaanotettu seteli on erehdyksessä kuitattu väärin.
  • Ota mobiilisetelin tiedot ja asiakkaan henkilöllisyys talteen jatkoselvitystä varten.

11 Henkilöllisyys

Henkilöllisyyden tarkistaminen ja setelitiedot

Kirjaa mobiilisetelin tiedot ylös ja tarkista asiakkaan henkilöllisyys ja yhteystiedot aina

  • jos mobiilisetelin tiedot eivät vastaa Eazybreak ohjeissa ilmoitettuja tietoja.
  • jos osto on 50 euroa tai enemmän.
  • jos epäilet maksuvälinerikosta. 

12 Setelin animaatio 

IOS ja Android-puhelimissa mobiilisetelissä on sykkivä Eazybreak logo. Animaatiosta varmistat, ettei mobiiliseteli ole kuvankaappaus.