1 Yleistä
Ongelmatilanneohjeistamme löydät vastauksia ongelmiin palvelun käyttöönotossa tai maksamisessa. Ole yhteydessä tarvittaessa käyttäjätukeemme. Autamme mielellämme.
2 Ongelmat palvelun käyttöönotossa tai sähköpostiviestinnässä
Työnantajasi avaa sinulle henkilökohtaisen Eazybreak-tilin ja määrittelee millaisia etuja saat käyttöösi. Lisätietoja tilistäsi ja eduistasi saat työnantajaltasi.
Sähköposti | Saat osoitteesta [email protected] sähköpostiisi Eazybreak-tilisi kirjautumistunnukset. Jos et löydä Eazybreakin toimittamia viestejä, tarkista
Työnantajasi voi avata tilisi tai toimittaa sähköpostiisi uudet kirjautumistunnukset Muistuta palvelusta -toiminnolla. |
Kirjautuminen | Mikäli et pääse kirjautumaan käyttäjätilillesi/sovellukseesi
|
3 Ongelmat maksamisessa
Eazybreak-palvelusta riippumattomat ongelmatilanteet voivat johtua mm. virheistä tilitiedoistasi, puhelimesi liittymästäsi tai asetuksista, etusaldostasi, operaattorisi häiriötilanteesta, väärin tehdystä maksustasi jne. Eazybreak-palvelu lähettää matkapuhelimeesi virheilmoituksen, jos se on mahdollista.
Olen suorittanut maksun iOS- tai Android-sovelluksella aiemmin tänään, mutta mobiiliseteli eli maksukuitti on kadonnut?
Eazybreak-maksu tulee tarkistuttaa käyttöpaikan kassalla 15 minuutin kuluessa siitä hetkestä, kun painat Maksa-painiketta Eazybreak-sovelluksessa. 15 minuutin jälkeen mobiiliseteli vanhenee ja poistuu sovelluksesta, eikä kauppiailla ole velvollisuutta hyväksyä sitä maksuna.
Itse maksu ei peruunnu automaattisesti 15 minuutin jälkeen, vaikka mobiiliseteli vanhenee ja katoaa sovelluksesta. Jos kauppias ei suostu hyväksymään maksuasi, tulee se peruuttaa erikseen saman päivän aikana. Muuten maksun summa vähennetään Eazybreak-tililtäsi normaalisti. Eazybreakin asiakastuella sekä käyttöpaikan henkilöstöllä on mahdollisuus peruuttaa vanhentuneita maksuja.
Olen suorittanut maksun tekstiviestillä, nettitililläni tai Windows-sovelluksella, mutta kauppias kassalla sanoo maksuni olevan vanhentunut?
Tekstiviestillä, nettitilillä ja Windows-sovelluksella tilattuissa mobiiliseteleissä näkyy niiden voimassaolon päättymisaika, minkä kauppiaat tarkistavat. Eazybreak-maksu tulee tarkistuttaa käyttöpaikan kassalla 15 minuutin kuluessa siitä hetkestä, kun painat Maksa-painiketta Windows-sovelluksessa tai nettitililläsi tai lähetät tekstiviestin tilausnumeroomme. 15 minuutin jälkeen mobiiliseteli vanhenee, eikä kauppiailla ole velvollisuutta hyväksyä sitä maksuna.
Kuten iOS- tai Android-sovelluksella tehdyissä maksuissa, niin tekstiviestillä, nettitilillä tai Windows-sovelluksella tehdyt maksut eivät peruunnu automaattisesti 15 minuutin jälkeen. Maksu tulee peruuttaa erikseen saman päivän aikana, jos kauppias ei hyväksy vanhentunutta mobiiliseteliä kassalla.
Olen suorittanut maksun, mutta en saa mobiiliseteliä matkapuhelimeeni?
Tarkista alla olevat ja koeta maksua uudelleen. Muussa tapauksessa maksa muulla maksutavalla.
Eazybreak-tili | Oletko aktivoinut käyttäjätilisi ja hyväksynyt palvelun käyttöehdot? Sinulla ei ole maksuoikeutta, ennen kuin teet tämän. |
Etusi | Onko sinulla etuja käytettävissäsi? Käytössäsi olevat etusi näet käyttäjätililtäsi, sovelluksesta tai viimeisestä tekstiviestisetelistä. |
Omavastuu | Maksatko omavastuusi ennakkoon verkkomaksuna? Et voi käyttää etuja ennen kuin tililläsi on maksettua omavastuuta. Omavastuu maksetaan sovelluksessa tai nettitilillä verkkomaksuna (Huom. Tämä ohje ei koske työntekijöitä, joiden omavastuu käytetystä edusta peritään palkasta). |
Mobiilinumero | Onko matkapuhelinnumerosi Eazybreak-käyttäjätililläsi oikein ja oikeassa muodossa esim. 358401234567. |
Soitonsiirto | Käytätkö soitonsiirtoa yritysnumerosi ja matkapuhelimesi välillä? Lisää yritysnumerosi (esim. 010, 020) käyttäjätietoihisi kohtaan Yritysnumero. |
DualSIM | Onko matkapuhelimessasi DualSim? Palvelu voi toimittaa viestit vaan yhteen ja valittuun liittymänumeroon. Soitonsiirtoa ei voi tässä käyttää. |
MultiSIM | Onko käytössäsi MultiSim. Palvelu lähettää mobiilisetelin vain ensisijaiseen matkapuhelimeesi. |
18171 | Käytätkö oikeaa puhelinnumeroa 18171 tekstiviestimaksuissasi? Lisää numero puhelimesi yhteystietoihisi. |
Tekstiviestit | Onko puhelimesi tekstiviestimuisti täynnä? Poista turhat vanhat viestit puhelimesi muistista. |
Sopimus | Onko työnantajallasi voimassa oleva sopimus kauppiaan kanssa? Sopimuspaikkanne tiedot näet käyttäjätililtäsi ja sovelluksesta. Voit maksaa sopimussetelillä vain työnantajasi valitsemissa sopimuspaikoissa. |
Verkkoyhteys | Onko verkkoyhteys heikko? Kokeile maksua toimivan verkkoyhteyden alueella. Vaihda verkkoyhteyttä (dataverkko/Wifi) tai kokeile toista maksukanavaa (sovellus/SMS/Web). |
Olen unohtanut matkapuhelimeni kotiin. Miten maksan?
Toivottavasti voit käyttää jonkun toisen matkapuhelinta. Kirjaudu tunnuksillasi sovellukseen ja tee maksu omalta tililtäsi. Vaihtoehtoisesti maksa muulla maksutavalla.
Olen tehnyt jo maksun, mutta en voi käyttää mobiiliseteliäni?
Suorita maksusi vasta ollessasi varma, että voit sen käyttää. Emme voi taata maksusi peruutusta. Maksu tulee peruuttaa maksupäivän aikana. Soita käyttäjätukeemme saman päivän aikana (arkisin klo 8-17). Tarkistamme, onko maksun peruutus mahdollinen. Muina aikoina peruutuksen voi tehdä vain kauppias.
Olen tehnyt maksun erehdyksessä väärään toimipaikkaan?
Ole huolellinen maksuissasi. Maksu tulee peruuttaa maksupäivän aikana. Emme kuitenkaan voi taata väärin tehdyn maksu peruutusta. Soita käyttäjätukeemme saman päivän aikana (arkisin klo 8-17). Tarkistamme, onko maksun peruutus mahdollinen. Muina aikoina peruutuksen voi tehdä vain kauppias.
Olen tehnyt maksun erehdyksessä väärällä hinnalla?
Ole huolellinen maksuissasi. Emme korjaa väärällä summalla tehtyjä maksuja. Maksa erotus muulla maksutavalla.
Olen saanut matkapuhelimeeni kaksi samanlaista mobiiliseteliä?
Mobiililaitteesi sijainnin tai siinä olevan häiriötilanteen vuoksi operaattorisi on toimittanut saman setelin useasti. Mikäli setelit ovat identtiset, on vain yksi seteli käytetty ja voimassa.
4 Tekniset häiriötilanteet
Eazybreak-palvelussa tai alihankkijamme palveluissa voi olla teknisiä häiriötilanteita. Jos ongelma on teleoperaattorisi verkossa, kokeile eri maksukanavia (sovellus/sms/nettimaksu), joista toinen voi olla toimiva.
Mikäli kassahenkilö luovuttaa ostoksen tai palvelun ilman todennettua mobiiliseteliä (maksukuittia)
Kauppias voi kirjata maksusi Eazybreak-palveluun jälkikäteen. Ilmoita kauppiaalle puhelinnumerosi, nimesi ja yrityksesi sekä todista henkilöllisyytesi. Tiedot tulee kirjata selkeästi ylös, jotta myynti voidaan korjata jälkikäteen.
Mikäli kassa vaatii todennetun maksun
Maksa muulla maksutavalla.
5 Ongelmat lähimaksussa
Johtuvat tilitietojesi virheestä, ravintolan verkko-ongelmista tai maksupäätteen teknisistä ongelmista.
Eazybreak-maksutunnisteesi on kadonnut tai se on rikkoutunut
Poista tunnisteen koodi tililtäsi. Pyydä työnantajaltasi uusi tunniste ja tallenna sen NFC-koodi käyttäjätietoihisi. Maksa sovelluksella, kunnes uusi tunniste on käytössäsi.
Lähimaksupääte ei vastaanota maksuani, miten toimin?
Useimmissa tapauksissa maksupääte kertoo toimintaohjeen epäonnistuneeseen maksuun. Mikäli lähimaksu epäonnistuu, suorita maksu sovelluksella tai muulla maksutavalla.
Tilisi | Sinulla ei ole oikeutta käyttää Eazybreak-maksutapaa, ennen kuin olet aktivoinut käyttäjätilisi, hyväksynyt käyttöehdot ja tallentanut maksutunnisteen tiedot tilillesi. |
Tunniste | Maksutunnistettasi ei ole aktivoitu tai ei tunnisteta. Maksa muulla maksutavalla tai – tallenna maksutunnisteesi koodi käyttäjätilisi tietoihin. – varmista, että maksutunnisteesi lähellä ole häiriötä aiheuttavia muita tunnisteita (parkkikortti, kulkukortti tms). |
Sopimus | Työnantajallasi ei ole sopimusta kauppiaan kanssa ja voit maksaa vain sopimusravintoloissanne. Maksa muulla maksutavalla. |
Maksupääte | Maksupääte on epäkunnossa. Maksa sovelluksella tai muulla maksutavalla. |