1 Eazybreak lyhyesti
Eazybreak on monipuolinen ja joustava työsuhde-edun (lounas, liikunta, kulttuuri, työmatka, hieronta, hammashoito) maksutapa. Eazybreak huomioi verottajan ohjeet työsuhde-eduissa. Eazybreak on sähköinen palvelu, jossa
Kauppias | Kauppias rekisteröityy palveluntarjoajaksi. |
Työnantaja | Työnantaja rekisteröityy edun tarjoajaksi ja määrittelee edun käyttöön liittyvät säännöt. |
Työntekijä | Työntekijä rekisteröidään edunsaajaksi. |
Maksutapa | Mobiiliseteli esitetään puhelimen näytöltä kassalla tai maksu suoritetaan lähimaksuna. |
Myynti | Maksu kirjautuu automaattisesti kauppiaan Eazybreak-myyntiin. |
Laskutus | Eazybreak laskuttaa (ennakkomaksu tai jälkikäteen laskutus) automaattisesti edun työnantajalta kaikkien setelityyppien osalta. |
Tilitys | Eazybreak tilittää käytetyt setelit automaattisesti kauppiaalle. |
Raportit | Eazybreak-raportoinnin avulla on helppo seurata myyntiä, tilityksiä ja tilitysvelkaa. |
2 Eazybreak-setelityypit
Ruokailupalvelu | Eazybreak Lounas käy maksuvälineenä ravintolassasi. Eazybreak Sopimuslounas käy maksuvälineenä ravintolassasi hyväksyttyäsi asiakkaan sopimusehdotuksen Eazybreak-palvelussa. |
Liikuntapalvelu | Eazybreak Liikunta käy maksuvälineenä liikuntapaikassasi. |
Kulttuuripalvelu | Eazybreak Kulttuuri käy maksuvälineenä kulttuuripaikassasi tai kulttuuritapahtumalippuja myyvässä toimipisteessäsi. |
Työmatkapalvelu | Eazybreak Työmatka käy maksuvälineenä toimipaikassasi, jossa myydään työnantajan tukemia, työmatkustukseen liittyviä tuotteita. Eazybreak Sopimustyömatka käy maksuvälineenä toimipaikassasi hyväksyttyäsi asiakkaan sopimusehdotuksen Eazybreak-palvelussa. |
Hyvinvointipalvelut | Eazybreak Hieronta käy maksuvälineenä toimipaikassasi hyväksyttyäsi asiakkaan sopimusehdotuksen Eazybreak-palvelussa. Eazybreak Hammashoito käy maksuvälineenä toimipaikassasi hyväksyttyäsi asiakkaan sopimusehdotuksen Eazybreak-palvelussa. |
Eazybreak Combo on setelityyppi, joka käy maksuna liikunta-, kulttuuri-, työmatka, hammashoitio tai hierontapalveluihin. Mobiilisetelissä esitetään kuitenkin Liikunta, Kulttuuri, Työmatkam, Hammashoito Hieronta. Combo esiintyy ainoastaan joissakin kauppiastilin raporteissa.
3 Eazybreak-kauppias
- Eazybreak tarra toimipaikkasi ulko-ovessa tai kassalla kertoo, että vastaanotat maksutavan. Postitamme tarrat rekisteröinnin jälkeen ilmoittamaasi postitusosoitteeseen. Varmista, että tarrat ovat helposti asiakkaasi nähtävänä.
- Tarrassa on toimipaikan yksilöivä Eazybreak-toimipaikkakoodi, jota asiakkaasi käyttää tekstiviestimaksuissa.
- Asiakkaasi löytää toimipaikkasi Eazybreak-käyttäjätililtään, sovelluksestaan ja www-sivujemme käyttöpaikkahausta.
4 Eazybreak-maksutapa
Eazybreak maksu suoritetaan mobiilisetelillä tai lähimaksuna (ruokailupalvelut).
Lähimaksu edellyttää erikseen hinnoitellun Eazybreak-lähimaksupäätteen käyttöönottoa ravintolassa.
Huom! Sopimuslounaan tai lounaan maksamisessa mobiilisetelin arvo voi
- olla korkeampi (max. 50€) kuin verottajan vuosittain määrittämän työnantajan tukeman lounaan arvo.
- olla korkeampi (max. 50€) kuin yritykselle määrittämäsi sopimushinta.
Asiakasyrityksesi voivat ottaa käyttöönsä Eazybreak-palvelun ominaisuuden, jossa mobiiliseteli sisältää työntekijän maksamaa omaa rahaa työnantajan tukeman lounasedun lisäksi. Tällöin setelin arvo voi ylittää verottajan vuosittain määrittämän maksimiarvon.
4.1 Mobiiliseteli
Asiakkaasi saa setelin matkapuhelimeensa valitsemalla toimipaikkasi käyttäjätililtään / sovelluksesta tai lähettämällä tekstiviestinä toimipaikkakoodisi puhelinnumeroon 18171. Mobiilisetelissä on seuraavat tiedot (alla esimerkki liikuntasetelistä):
- Setelin kolmiosainen koodi esim. Q573-1-JA92, jossa
- Q573 toimipaikan päiväkoodi: päiväkoodin tulee vastata toimipaikan ko. päivän koodia
- 1 = setelin järjestysnumero, järjestysnumeron voit vastaanottaa vain kerran päivässä
- JA92 = digitaalinen vesileima (Eazybreakin käyttöön)
- Setelityyppi, setelin arvo
- Maksajan tiedot
- Voimassaolopäivä- ja aika
- Toimipaikkasi nimi
- iOS ja Android mobiilisovelluksessa mobiilisetelin animoitu elementti, sykkivä Eazybreak logo kertoo, ettei seteli ole kuvankaappaus.
Kassalla tarkistetaan setelin oikeellisuus. Jos mobiilisetelit tarkistetaan kassalla, asiakkaan tulee esittää seteli kassallasi 15 minuutin sisällä siitä hetkestä, kun suorittaa maksun matkapuhelimellaan. Maksu ei peruunnu kuitenkaan 15 minuutin jälkeen, vaan jää Eazybreak myynniksesi (esim liikuntapaikat, joissa maksuja ei tarkisteta kassalla). Maksun peruutus tehdään aina erillisenä yhteydenottona joko suoraan kauppiaalle tai Eazybreak asiakastukeen.
Lue mobiilisetelin tarkistukseen liittyvät setelikohtaiset kassaohjeet:
- Kassaohjeet lounas-/sopimuslounasseteleille
- Kassaohjeet liikuntaseteleille
- Kassaohjeet kulttuuriseteleille
- Kassaohjeet työmatkaseteleille
- Kassaohjeet hierontaseteleille
- Kassaohjeet hammashoitoseteleille
4.2 Eazybreak-lähimaksu
Eazybreak-lähimaksupääte nopeuttaa maksutapahtuman vastaanottoa kassalla.
Maksu suoritetaan Eazybreak-lähimaksutunnisteella, joka sisältää työntekijäkohtaisen lähimaksuominaisuuden. Maksutunnisteita on erilaisia. Työnantaja valitsee yrityksessä käytettävän maksutunnistemallin.
Tunniste viedään maksupäätteen lukualueelle. Maksupääte rekisteröi maksun ja tallentaa sen kauppiaan Eazybreak-tilin päivän myyntiin.
Lue lisää erikseen hinnoitellusta Eazybreak-maksupäätteestä (ohjeet, hinnasto ja takuuehdot) tai pyydä lisätietoja myynnistämme ([email protected]).
5 Rekisteröinti
Eazybreak Palveluun rekisteröityessäsi ilmoitat
- yrityksesi perustiedot (nimi, y-tunnus)
- kauppiastilin hallinnoijat (pääkäyttäjät)
- pankkiyhteystiedot kauppiastilityksiin
- maksutavan vastaanottavat toimipaikat, niiden osoitetiedot ja pääkäyttäjät.
Rekisteröinnin yhteydessä hyväksyt Eazybreak-palvelun sopimusehdot, sopimukset henkilötietojen käsittelystä ja hinnastomme. Kun rekisteröinti on valmis, saat käyttöösi Eazybreak-tilin.
6 Eazybreak-tili
Kauppiastilisi sivuilla ja raporteissa on käytössäsi mm. seuraavia toimintoja:
- haku päivämäärillä/hakusanalla
- sarakkeiden lajittelu nousevaksi/laskevaksi osoitekentässä
- tietojen suodatus alasvetovalikkojen avulla
- siirtyminen edellinen/seuraava painikkeella toisen päivän, viikon tai kuukauden tietoihin
- raportin vienti CSV- tai Excel-tiedostoksi
6.1 Käyttäjätilisi
Käyttäjätiedot: Sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksenasi.
Salasanan vaihto: Salasanan voit vaihtaa ilmoittamalla vanhan ja uuden salasanasi sekä tallentamalla tiedot. Salasanan on oltava vähintään 8 merkkiä pitkä (sisältäen sekä kirjaimia että numeroita).
Käyttöehdot, sopimukset henkilötietojen käsittelystä ja tietoturvaselosteet: Hyväksyt Eazybreak-palvelun sopimusehdot ja hinnastomme rekisteröinnin yhteydessä. Tutustu sopimusehtoihimme ja tietosuojaselosteeseen, sekä sopimuksiin omien henkilötietojenne käsittelystä sekä Eazybreak asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä
6.2 Yritys
Kauppiasyrityksen perustietoja ovat yrityksen nimi ja y-tunnus. Tilitystietojen perusteella suoritamme tilitykset viikoittain. Tililläsi tulee olla ensisijainen pankkitili (IBAN). Tilitykset voidaan suorittaa toimipaikoittain, jolloin ilmoitat toimipaikkakohtaisesti pankkitilinumero ja/tai tilityksessä käytettävän vakioviitteen. Vain kauppiasyrityksen pääkäyttäjä voi muuttaa pankkitilitietoja. Toimipaikkojen pääkäyttäjät eivät voi muuttaa tilitietoja.
Tärkeät tiedotteet mm. infokirjeet, ohjeet palvelun uusista ominaisuuksista ja mahdolliset häiriötiedotteet toimitetaan Eazybreak tiedotteiden sähköpostiosoitteeseen.
6.3 Pääkäyttäjät
Voit lisätä pääkäyttäjiä, joilla on oikeus koko kauppiastiliin tai vain tiettyjen toimipaikkojen tietoihin. Uusi pääkäyttäjä saa sähköpostiinsa ilmoituksen käyttöoikeuksistaan. Voit myös poistaa pääkäyttäjiä.
- Voit valita pääkäyttäjät, jotka vastaanottavat asiakasyritysten sopimusehdotukset (sopimuslounas) sähköpostiinsa tai joille annat vain lukuoikeudet tilitietoihin.
- Tärkeää: Avaa käyttöoikeudet myös kirjanpitäjälle ja talouteen, jotta myynti ja tilitysraportteja voidaan hakea suoraan palvelusta.
- Pääkäyttäjä voi hallinnoida useaa kauppiasyritystä tunnuksillaan. Tällöin kauppiasyritys valitaan alasvetovalikosta.
- Toimipaikan pääkäyttäjät voivat lisätä vain omalle toimipaikalleen pääkäyttäjiä.
6.4 Toimipaikat
Palveluun rekisteröidään toimipaikat, joissa vastaanotat Eazybreak-maksuja. Toimipaikalla on yksilöivä toimipaikkakoodi. Koodia käytetään myynnin ohjaukseen ja asiakkaasi käyttävät toimipaikkakoodia tekstiviestimaksuissa. Toimipaikkakoodi on myös sinulle postittamissamme tarroissa.
Voit lisätä uusia toimipaikkoja, muokata toimipaikan tietoja tai poistaa ei enää käytössä olevia toimipaikkoja.
Toimipaikan nimi/lyhytnimi | Asiakkaasi tunnistaa toimipaikkasi sen nimestä käyttäjätilillään /sovelluksessa. Toimipaikan lyhytnimi esitetään mobiilisetelissä. |
Sisäinen tunniste | Sisäiseen käyttöösi, toimipaikkakohtainen. Käytetään raporteissa. |
www-osoite | Toimipaikkasi verkkosivut. Asiakkaasi näkevät tiedon käyttäjätilillään. |
Eazybreak tiedotteiden sähköpostiosoite | Tärkeät tiedotteet mm. infokirjeet, ohjeet palvelun uusista ominaisuuksista ja mahdolliset häiriötiedotteet toimitamme tähän sähköpostiosoitteeseen. |
Tilitystapa | Vain kauppiasyrityksen pääkäyttäjällä on oikeus tilitietojen muuttamiseen, toimipaikan ylläpitäjät eivät tätä voi tehdä. Lisää toimipaikkakohtaiset tiedot, mikäli tilitys tapahtuu toimipaikoittain. |
Toimipaikassa tarjolla oleva palvelu | Toimipaikassa voi olla vain yksi palvelutyyppi. Valitse yksi seuraavista, kun lisäät uuden toimipaikan: Ruokailu, Liikunta, Kulttuuri, Työmatka, Hieronta, Hammashoito. Jos toimipaikassa tarjotaan kahta tai useampaa palvelutyyppiä, lisää kukin palvelutyyppi omana toimipaikkanaan. |
Kuvausteksti | Toimipaikan kuvaus, jonka asiakkaat näkevät Eazybreak-käyttäjätilillään. Liikuntapalvelut/Liikuntatapahtumat: Ilmoita kuvaustekstissä, kuinka asiakkaasi toimittavat tapahtumajärjestäjän tarvitsemat tiedot esim. maksukuitin tiedot ja yhteystietonsa. Lue erilliset lisäohjeet tapahtumamaksuista. |
Näytä toimipaikka vain valituille asiakkaille | Näytetään vain kun muokkaat toimipaikan tietoja: Valitse tämä, jos toimipaikkasi on ns. suljettu toimipiste (esim. henkilöstöravintola). Voit valita asiakkaat, jotka voivat käyttää maksutapaa toimipaikassasi kohdassa Valitse yritykset (etsi, lisää ja poista Eazybreak-palveluun rekisteröityneitä yrityksiä nimihaulla). |
Hallinnoi kassalaitteita | Näytetään vain kun muokkaat toimipaikan tietoja: Jos käytössäsi on Eazybreak-kassaintegraatio (Eazybreak-maksujen reaaliaikainen tarkistus kassajärjestelmästäsi), lisää toimipaikan KassaID toimipaikan tietoihin. Kassajärjestelmään tallennetaan vastaava tunniste. Sisäinen tunniste on pakollinen ja sisäiseen käyttöösi. Yksi KassaID/toimipaikka on riittävä. Saat lisätietoja integraatiosta kassatoimittajaltasi. |
Käyntiosoite | Toimipaikan osoitetieto (kaupunki ja katuosoite). Palvelu (nettitili ja sovellus) käyttää karttahakua (Google Maps), jonka avulla asiakkaasi löytää helposti toimipaikkasi. Lisätietokentässä voit tarkentaa osoitetta (mm. kauppakeskuksen nimi, kerros, rakennus tms.) |
Postiosoite | Eazybreak tarvitsee toimipaikan postiosoitetta ja yhteyshenkilön nimeä toimipaikkatarrojen ja myyntimateriaalin postittamiseen. |
Toimipaikan tilan muokkaus
- Aktiivinen: Asiakkaasi voivat suorittaa mobiilimaksuja toimipaikkaasi.
- Epäaktiivinen: Toimipaikkaasi ei voi suorittaa mobiilimaksuja (esim. lomat, remontit tms.).
Sopimusehtojen mukaisesti sinun tulee asettaa toimipaikka epäaktiiviseen tilaan, mikäli palvelujasi ei voi käyttää (Muokkaa tilaa).
- Voit ajastaa tilan valitulle aikajaksolle epäaktiiviseksi (lomat, remontit jne).
- Voit ajastaa tilan valittuna päivänä epäaktiiviseksi toimipaikan toiminnan loppuessa.
- Voit poistaa aktiivisen toimipaikan käytöstä heti
- Voit aktivoida epäaktiivisen toimipaikan käyttöön heti.
Toimipaikan poisto
Voit poistaa toimipaikan, joka ei enää ole toiminnassa tai jossa ei enää vastaanoteta Eazybreak-maksuja. Voi halutessasi asettaa ensin toimipaikan epäaktiiviseen tilaan, odottaa että kyseisen toimipaikan osalta kaikki tilitykset on tehty ja vasta tämän jälkeen poistaa toimipaikan kauppiastililtäsi. Vain kauppiasyrityksen pääkäyttäjät voivat tehdä poiston.
6.5 Sopimukset
Eazybreak-palvelun kautta tehdyt sopimukset (esim. sopimusruokailu, hieronta, hammashoito) ovat kauppiaan ja asiakasyrityksen välisiä sopimuksia, joten niihin liittyvät keskustelut käydään näiden osapuolien kesken. Sopimuksessa ilmoitetaan asiakkaan yhteystiedot, joten ole tarvittaessa yhteydessä suoraan asiakasyritykseen sopimuksesta. Eazybreak ei vastaa näistä sopimuksista.
Eazybreak laskuttaa sopimuslounassetelit ja sopimustyömatkasetelit puolestasi asiakkaaltasi ja tilittää myynnin, kun asiakkaan lasku näkyy Eazybreak-palvelussa maksettuna.
Asiakasyritys lähettää Eazybreak-palvelun kautta sopimusehdotuksen, josta saat tiedon Eazybreak-tilillesi ja sähköpostitse. Voit hyväksyä sopimukset manuaalisesti tai automaattisesti (katso Sopimusasetukset). Voit hyväksyä useamman sopimuksen samanaikaisesti.
Hyväksyntää odottavat sopimukset
Hyväksy tai hylkää asiakkaasi sopimusehdotus. Valitse käsiteltävät sopimukset ensimmäisen sarakkeen valintaruudusta. Sopimuslounasseteleille ilmoitat lounaan sopimushinnan hyväksyessäsi sopimuksia. Mobiilisetelissä esitetään sopimustunniste (yrityksen nimi tai lyhenne nimestä). Asiakkaan maksuehto jälkikäteislaskulle ilmoitetaan sopimuksessa.
Voimassaolevat sopimukset
Voit ajastaa asiakkaan sopimuslounaan hintamuutokset. Valitse muutettavat sopimukset ensimmäisen sarakkeen valintaruudusta ja valitse Muuta valitut. Ilmoita uusi sopimushinta valitsemillesi sopimuksille, muutoksen syy ja päivämäärä, jolloin uusi hinta astuu voimaan (aikaisintaan seuraava päivä). Tallenna muutokset ja palvelu lähettää asiakasyrityksillesi ilmoituksen tulevasta muutoksesta. Ilmoita samalla yhteystiedot sopimusasiakkaalle, mikäli hän haluaa olla yhteydessä sopimushinnan muutoksesta.
Sopimuksen poisto lähettää sähköposti-ilmoituksen asiakasyritykselle. Ilmoitathan asiakkaallesi, miksi poistat sopimuksen.
Sopimusasetukset
Hyväksy sopimukset automaattisesti | Tällä ominaisuudella helpotat sopimusten hallinnointia. Ruokailupalvelut: Ilmoita maksimihinta sopimuslounaalle joka on käytössä kaikissa ravintoloissasi. Palvelu hyväksyy tällöin uudet sopimukset automaattisesti antamillasi ehdoilla kahden vuorokauden kuluttua sopimusehdotuksesta. Voit hyväksyä tarvittaessa sopimuksen myös aikaisemmin manuaalisesti. |
Aseta sopimushinta toimipaikkakohtaisesti | Ruokailupalvelut: Jos ravintoloissasi on yksilölliset sopimushinnat, aseta automaattisesti hyväksyttävät hinnat per ravintola. Jos jätät hintakentän tyhjäksi, sopimusta ei hyväksytä automaattisesti. |
6.6 Raportit
Kauppiaan myynnin ja kirjanpidon tukena ovat kauppiastilin raportit. Eazybreak-palvelussa käytettyjen seteleiden laskutus ja tilitys kauppiaalle on täysin automatisoitu. Raporteissa voi esiintyä pyöristyseroja.
- Tilitettävä myynti: Asiakkaan Eazybreakille etukäteen maksetut setelit (lounas, liikunta, kulttuuri, työmatka, hieronta, hammashoito). Ei sisällä sopimusseteleitä. Tilitetään seuraavana maanantaina.
- Laskutettava myynti: Sisältää sopimussetelit (poislukien hieronta ja hammahoito). Tilitetään sopimusasiakkaasi maksettua laskun (seuraavassa tilityserässä).
Joissakin raporteissa esitetään myynti/tilitys setelityypeittäin. Eazybreak Combo -seteli käy sekä liikunnan, kulttuurin, hieronnan, hammashoidon että työmatkan maksamiseen.
6.6.1 Myyntiraportit
Myynti toimipaikoittain / Myynti asiakasyrityksittäin / Myynti setelityypeittäin
Valittuna ajanjaksona käytetyt setelit ja niihin kohdistuva tilitys tai tilitysvelka. Toimipaikan/Asiakasyrityksen/Setelityypin nimen jälkeen olevasta nuolesta voit avata tarkennetut tiedot.
Viikon myynti
Valitun viikon myynti päivittäin. Ilmoita päivämäärä, jonka perusteella viikon tiedot esitetään.
6.6.2 Tilitysraportit
Myynti tilitetään maanantaisin. Hae tilityksiä haluamallasi ajanjaksolla.
Ennen 7.11.2016 tehdyistä tilityksistä ilmoitamme vain nettotilityssummat.
Tilitysvelka yhteensä
Reaaliaikainen, erittelyt tilitysvelasta omissa raporteissaan.
Tilittämätön myynti
Kuluvan viikon myynti asiakasyrityksittäin. Myynti ei sisällä sopimusseteleitä (poislukien hieronta). Yrityksen nimen perässä olevasta nuoli avaa yrityskohtaisen myynnin. Tilitetään seuraavana maanantaina.
Sopimusmyynti– laskuttamaton
Kuluvan laskutusjakson (1.-15. pv tai 16.- 31.pv.) sopimussetelit (poislukien hieronta ja hammashoito), joita ei ole vielä laskutettu. Eazybreak laskuttaa setelit asiakasyritykseltäsi puolestasi kuukauden 15. ja viimeinen päivä.
Sopimussetelit – laskutettu
Tilittämättömät laskut (maksamattomat ja maksetut) asiakasyrityksittäin. Myynti tilitetään, kun asiakasyrityksen maksama lasku näkyy maksettuna Eazybreak-palvelussa.
Tilitysvelka toimipaikoittain
Valitun päivämäärän tilitysvelka.
6.7 Päivän tapahtumat
Sisältää toimipaikkakohtaisen reaaliaikaisen myynnin.
Päiväkoodi | Päivän toimipaikkakohtainen ja yksilöivä päiväkoodi, joka tulee olla ko. päivänä vastaanotetuissa mobiiliseteleissä. Seteliä ei voi hyväksyä maksuvälineeksi, jos setelin päiväkoodi ei täsmää palvelussa ilmoitettua päiväkoodia. |
Toimipaikkakoodi | Toimipaikkakoodi, jota asiakkaasi käyttää tekstiviestimaksuissa. Toimipaikkakoodi on toimipaikkaan toimitetuissa Eazybreak-tarrassa. |
18171 | Puhelinnumero asiakkaasi tekstiviestitilauksiin. Toimipaikkakoodisi lähetetään tekstiviestinä Eazybreakin tilausnumeroon 18171 ja mobiiliseteli toimitetaan paluuviestinä matkapuhelimeen. |
6.7.1 Päivän myynti
Kooste toimipaikan päivän myynnistä sekä yksittäisten maksusuoritusten tiedoista. Kohdennetussa maksamisessa ilmoitamme myös maksajan nimitiedot.
- Kaikki päivän myynnissäsi olevat tapahtumat tilitetään sinulle. Voit halutessasi merkitä vastaanottamasi mobiilisetelit suoraan Päivän myyntiin tarkistetuksi Tarkistettu-painikkeella. Huomio, että tämä on pakollista vain vastaanottamisesi työmatkaseteleiden osalta.
- Tärkeää: Työmatkasetelissä tämä on pakollinen toimenpide. Tarkistamattomat työmatkasetelit peruuntuvat automaattisesti seuraavana yönä.
6.7.2 Päiväkoodilista
Mobiilisetelin koodin 4 ensimmäistä merkkiä on Päiväkoodi. Eazybreak generoi toimipaikkakohtaisen päiväkoodin kuukauden jokaiselle päivälle. Voit tulostaa kuukauden päiväkoodilistan kassalle valmiiksi. Huolehdi, että päiväkoodit eivät päädy ulkopuolisten tietoon.
Mikäli toimipaikan kassalaitteet on integroitu eli liitetty Eazybreak-palveluun, lue ohjeet setelin vastaanotosta kohdasta Kassaintegraatiot.
6.7.3 Asiakasmäärälista
Kukin mobiiliseteli saa päiväkohtaisen järjestysnumeron (esim. koodi G869-2-KZ29, jossa järjestysnumero = 2). Kassalle voidaan tulostaa asiakasmäärälista (Raportti Arvio päivittäisestä asiakasmäärästä) setelin manuaalista tarkistusta varten, jolloin vastaanotetun setelin järjestysnumero merkitään listalle käytetyksi. Seteliä ei voi hyväksyä maksuvälineeksi, jos ko. järjestysnumero on jo käytetty.
Jos kassalaitteesi on integroitu eli liitetty suoraan Eazybreak-palveluun, lue tarkemmat ohjeet setelin vastaanotosta kohdasta Kassaintegraatiot.
6.7.4 Myynnin peruutus
Eazybreak mahdollistaa maksun/mobiilisetelin peruutuksen (Myyntitapahtuman peruutus), kun mobiiliseteliä ei voida käyttää esim. kun
- maksu on suoritettu virheellisesti väärälle toimipaikalle.
- kyseessä on muu peruutusta vaativa syy.
Voit peruuttaa setelin Peruuta myyntitapahtuma –toiminnolla. Palvelu ilmoittaa, mikäli myynnin peruutus ei jostakin syystä ole enää mahdollinen.
- Pyydä asiakkaaltasi maksun/setelin tarkat tiedot (asiakkaan nimi, setelin koodi, arvo tms).
- Etsi setelin tiedot Päivän tapahtumat –sivulta.
- Peruuta/Poista seteli päivän myynnistäsi sen yksilöivällä koodilla (esim. A123-5-RA43).
Peruutus voidaan tehdä myös Eazybreak-käyttäjätuessa (arkisin klo 8-17). Tehdessämme peruutuksen puolestasi, palvelu lähettää peruutuksesta ilmoituksen sinun ja asiakkaasi sähköpostiin. Kyseessä on useimmiten virheellinen tai väärälle kauppiaalle tehty maksu. Pyydämme asiakasta olemaan sinuun tarkemmin yhteydessä peruutuksestaan pyydettäessä.
6.7.5 Myynnin lisäys
Eazybreak-palvelun, alihankkijoidemme (esim. teleoperaattorit) tai asiakkaan matkapuhelimessa olevat häiriötilanteet tai tekniset ongelmat ovat harvinaisia, mutta mahdollisia. Tutustu ongelmatilanneohjeisiimme.
Mikäli asiakas ei voi esittää mobiiliseteliä matkapuhelimensa näytöltä, suosittelemme maksun suorittamista muulla maksutavalla (esim. käteinen).
Eazybreak mahdollistaa myynnin/mobiilisetelin tallennuksen kuluvan päivän myyntiisi (Myyntitapahtuman lisäys). Päätät itse, luovutatko tuotteen tai palvelun asiakkaalle ilman todennettua mobiiliseteliä/maksua. Tällöin suosittelemme aina varmistamaan asiakkaan henkilöllisyyden.
- Kirjaa kassalla ylös asiakkaan tiedot (puhelinnumero, nimi, yritys).
- Käytä apunasi tililtäsi Tulostettavaa myyntitapahtuma-taulukkoa, johon kirjaus on helppo tehdä. Huom! Jos kassalla on internet-yhteys, voit kirjata myynnin suoraan kauppiastilisi sähköiselle Lisää myyntitapahtuma-lomakkeelle.
Tapahtuman lisääminen
Vaihe 1: Ilmoita asiakkaan puhelinnumero
Vaihe 2: Palvelu etsii käyttäjän tiedot valmiiksi lomakkeelle. Tarkista, että tiedot täsmäävät kirjattuihin tietoihin.
Vaihe 3: Ilmoita ja vahvista maksun arvo.
Vaihe 4: Palvelu lisää maksun toimipaikan päivän myynti raportille
Palaa Takaisin-painikkeella päivän myynti raportille.
7 Jälkikäteislaskutus
Sopimuksiin perustuva setelikäyttö (esim. sopimuslounas, sopimustyömatka) laskutetaan asiakasyritykseltä jälkikäteen käytön mukaisesti.
- Eazybreak laskuttaa setelit automaattisesti, kauppiaan puolesta, kaksi kertaa kuukaudessa.
- 1-15 pv. käytetyt setelit laskutetaan kuukauden 15. päivä
- 16-31 pv. käytetyt setelit laskutetaan kuukauden viimeisenä päivänä.
- Asiakasyritys maksaa laskun Eazybreakille laskun maksuehdon mukaisesti.
- Kun lasku kirjautuu Eazybreak-palvelussa maksetuksi, tilittää Eazybreak automaattisesti kauppiaalle myynnin. Tilitys tapahtuu seuraavassa mahdollisessa tilityserässä.
Tarkat asiakaskohtaiset raportit seteleiden laskutuksesta ovat nähtävänä kauppiastililläsi (Tilitysraportit).
8 Kauppiastilitykset
Eazybreak Lounas, Eazybreak Liikunta, Eazybreak Kulttuuri, Eazybreak Työmatka, Eazybreak Hieronta, Eazybreak Hammashoito
Setelit tilitetään käyttöpäivää seuraavana maanantaina (viikkotilitys).
Eazybreak Sopimuslounas ja Eazybreak Sopimustyömatka
Tilitykset perustuvat kauppiaan ja yritysasiakkaan väliseen sopimukseen sopimusseteleiden käytöstä ja niiden jälkikäteislaskutuksesta. Sopimusseteleitä ei tilitetä käytön jälkeisenä maanantaina. Tilitys suoritetaan kauppiaalle seuraavana maanantaina, kun työnantajayrityksen suoritus laskusta kirjautuu Eazybreak-palvelussa maksetuksi.
Lue tarkempi kuvaus Eazybreak kauppiastilityksistä.
9 Eazybreak-kassaintegraatio
Kassajärjestelmän ja Eazybreak-palvelun välille voidaan rakentaa liittymä, jolloin kassaan kirjatun mobiilisetelin oikeellisuus tarkistetaan reaaliaikaisesti Eazybreak-palvelusta. Tarkista kassatoimittajaltasi, voidaanko kassalaitteesi liittää Eazybreak-palveluun.
Pääsääntöisesti kassavienti tehdään seuraavalla tavalla:
- Kassassa valitaan Eazybreak maksutavaksi, jolloin kassa ilmoittaa kuluvan päivän päiväkoodin.
- Päiväkoodin ollessa asiakkaan mobiilisetelissä sama, kassaan tallennetaan asiakkaan esittämän setelin järjestysnumero tai loppuosa koodista.
- Kassajärjestelmä tarkistaa Eazybreak-palvelusta reaaliaikaisesti setelin arvon ja oikeellisuuden.
- Oston ylimenevä osuus veloitetaan muulla maksutavalla.
Lisätietoja liittymästä ja liittymän kassaohjeista saat kassatoimittajaltasi.
10 Käyttäjätilille kirjautuminen
Sähköpostiosoitteesi toimii käyttäjätunnuksenasi Eazybreak-käyttäjätilille. Salasanan voit muuttaa tarvittaessa käyttäjätilin tiedoissa.
Mikäli kirjautuminen käyttäjätilille ei onnistu
- tyhjennä selaimen historiatiedot. Vanhat kirjautumistiedot voivat sekoittaa palveluun kirjautumista.
- sulje ja avaa selain uudelleen ja kirjaudu uudelleen palveluun.
- kirjoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, älä kopio tietoja. Kopioidessa voi tunnuksen eteen tai loppuun tulla ylimääräisiä merkkejä.
- kokeile kirjautumista kokonaan toisella selaimella tai toisella tietokoneella.
11 Unohtunut salasana
Käytä kirjautumissivun Unohditko salasanasi –toimintoa. Ilmoita käyttäjätunnuksesi (sähköpostiosoite), jolloin saat salasanan vaihtoon tarvittavat ohjeet antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
12 Käyttäjätuki
Eazybreak-käyttäjätilisi ohjeet
Kauppiaan työkaluissa on kattavat ohjeet Eazybreak-palvelusta. Tutustu myös muihin ohjeisiin.
Eazybreak -käyttäjätuki
Ole tarvittaessa yhteydessä Eazybreak-käyttäjätukeen. Autamme mielellämme.
Puhelin : 0207 40 2730, arkisin klo 8-17
Sähköposti: [email protected]
Huomioi, että sopimuksiin (sopimuslounas, sopimustyömatka, hieronta, hammashoito) liittyvissä asioissa sinun tulee olla yhteydessä asiakasyritykseen eli sopimuskumppaniisi. Eazybreak ei vastaa kauppiaan ja asiakasyrityksen välisistä sopimuksista.